fbpx

Gaz la liber, de la 1 iulie

Data publicării:

Virgil Popescu a lansat un nou atac la furnizorii de gaze, acuzându-i pe cei care dețin cea mai mare parte din piață că au înțelegeri anticoncurențiale. În opinia ministrului, prețul final al gazelor ar trebui să fie mai mic cu 10-15% de la 1 iulie, când piața se liberalizează complet. Popescu a a precizat că dacă cei doi mari furnizori, Engie şi E.ON, care dețin 90% din piaţă, nu vor scădea preţurile pentru populaţie, autorităţile ar putea interveni.
Vom interveni prin Ordonanţă de Urgenţă în Guvern, pe Legea concurenţei, şi ne vom asigura ca reducerea de preţ la producător să se regăsească şi la cumpărătorul final. Mă aştept să fie reduceri de 10-15% în piaţă şi sunt furnizori care oferă această reducere. Unii, mai mici chiar şi de 20%, pentru că nu-şi doresc să piardă clienţii. Ori, între cei mari mi se pare deja că este o înţelegere anticoncurenţială, ei având 90% din piaţă şi nu fac nicio mişcare pentru a reduce preţul clienţilor finali”, a declarat acesta.
Ministrul a mai spus că, săptămâna viitoare, Guvernul va adopta un act normativ care va permite unui furnizor să vândă gaz oriunde în țară, fără a mai fi obligat să dețină puncte de lucru în zonele în care încheie contracte.
Reamintim că începând cu 1 iulie 2020, prețurile pentru furnizarea gazelor naturale la clienții casnici nu vor mai fi reglementate de către Autoritatea Naţională de Reglementare în Domeniul Energiei (ANRE), acestea urmând a se forma liber pe piaţă, în funcţie de cerere şi ofertă. Noul contract de furnizare poate fi încheiat cu furnizorul actual sau cu oricare alt furnizor de gaze naturale.
Clienţii casnici pentru care furnizarea gazelor naturale se face în prezent la preţuri reglementate de ANRE trebuie să identifice oferta de furnizare care corespunde cel mai bine nevoilor lor şi să încheie, până la data de 30 iunie 2020, un contract de furnizare a gazelor naturale în regim concurențial.

Categorii:

Ultimele articole

Mai multe din aceeași categorie
Related

Studiu Reveal Marketing Research: 27% dintre români sunt pesimiști în privința anului 2025, procentul fiind în creștere cu 8% comparativ cu anul trecut

Cel mai recent studiu realizat de Reveal Marketing Research și-a propus...

„Și de țara asta când se mai îndură planetele, doamnă? Când răsare Soarele și pentru România?”

Păi, Soarele răsare în fiecare zi la fel pentru...

Gala #WeAreHalf premiază femeile, bărbații și organizațiile care susțin împuternicirea economică a femeilor

În parteneriat cu Kaufland România și Organizația Femeilor Antreprenor...

Studiu Reveal Marketing Research: Pauza de la mediul online și tehnologie câștigă teren – 32% dintre români au testat detoxul digital!

Cel mai recent studiu realizat de Reveal Marketing Research și-a propus...