Dacia va lansa spre final de an versiunea restilizată a lui Duster, la anul ar putea veni crossover-ul de șapte locuri care înlocuiește Logan MCV și peste 3 sau 4 ani va veni pe piață Bigster, cel mai mare, sofisticat și scump model din gama Dacia.
„Modele noi vom avea, nu este un secret. Bigster este o variantă Duster va fi reînnoit, vom avea apoi o nouă mașină care va înlocui fostul Logan MCV și Dokker (care se va opri curând). Noutăți mai sunt și suntem în mijlocul unei lansări”, explică Mihai Bordeanu, director general Dacia.
Dacia a anunțat la începutul acestui an unul dintre cele mai importante modele din istoria sa, Bigster. Este un SUV de 7 locuri, cel mai mare și cel mai scump model din istoria Dacia, iar compania a prezentat în ianuarie un concept care pe unii i-a încântat, iar pe alții i-a dezamăgit. Bigster este cu 25 de cm mai lung decât Duster, iar când va avea și versiune hibridă, prețurile vor putea ajunge spre 30.000 de euro, un prag nemaivăzut la Dacia. Dacia se duce într-o nouă direcție, cu modele mai scumpe ce aduc și o marjă de profit mai mare.
„Este posibil ca în 2025 să se lanseze Bigster. Lucrăm la subiectul acesta. Bigster a fost prezentat cu un scop anume: de a explica strategia Dacia, de spune ce vrem să facem: la fel de simplu, concentrare pe o singură platformă, intrăm pe segmentul C, adăugăm valoare, suntem în limitele mărcii Dacia, avem de-a face cu esențialul. Mulți au spus că mașina este foarte cool, dar nu va putea fi lansată chiar mâine, ea își urmează planul de validare și de lansare, dar încercăm să o aducem un pic mai repede”, spune Mihai Bordeanu.
Directorul general al companiei spune că România este în continuare foarte importantă pentru grup, uzina de la Mioveni este specializată pe Duster „un model cu valoare adăugată”, dar produce și Sandero, un model care se vinde bine în Europa de Vest.
Dintre cei care cumpără Sandero în România, 85% aleg versiunea Stepway. Vânzările Duster au scăzut anul acesta în țară și se va renunța și la diesel, cum s-a făcut și pe noile Logan și Sandero.
„Pentru noi, GPL-ul este noul diesel, fiindcă aceste modele au un cost de utilizare redus, emisii reduse, putere mai mare și au fost dezvoltate de inginerii RTR Roumanie”.
Ponderea GPL-ului la numărul total de comenzi de Logan și Sandero a ajuns la două treimi.
Dacia vinde mașini în 44 de țări, iar în România și Maroc are cele mai mari cote, de peste 25% din piața mașinilor noi, în timp ce în UE are 3,5% din piață. Sunt și țări unde are sub 1%, dar și unele unde Duster sau Sandero se vând sub sigla Renault.