Un proiect inovativ pentru elevii din România

Data publicării:

 

Neuroștiința la clasă, dezvoltat de podcastul MindArchitect, poate fi adoptat de toți profesorii din țară. Acesta are ca scop dezvoltarea personală și cunoașterea de sine începând de la cele mai fragede vârste.

 

Neuroștiința la clasă este un proiect inovator în România ce are ca scop dezvoltarea personală și cunoașterea de sine începând de la cele mai fragede vârste, mai exact din școală. Acesta a fost propus de podcastul MindArchitect și este susținut de Fundația OTP Bank și Ministerul Educației.

Din echipa podcastului MindArchitect fac parte Paul Olteanu, Luciana Baicea, Alexandra Irod, Daniel Boabeș, Alexandru Lazăr, Dorin Boabeș și Dana Boabeș. Făcând o scurtă prezentare a câtorva dintre membrii, încercăm să înțelegem mai bine oamenii care au pus bazele acestui produs cultural.

Paul Olteanu este Master Trainer și Executive Coach, specializat în comunicare, procese de transformare și neuroștiință. Un lucru mai puțin știut despre Paul este faptul că din 2017, acesta a devenit cofondator al Școlii de Comunicare, unde predă împreună cu Marius Manole, Alexandru Negrea, Dragoș Bucurenci, Cristian Lupșa și Melania Medeleanu. Totodată, ultima sa realizare este premiul de cel mai bun trainer (Gold Award) dar și al doilea cel mai bun coach (Silver Award) din România, premii desemnate la gala „L&D Awards”. Luciana Baicea s-a alăturat echipei MindArchitect cu un bagaj de cunoștințe din domeniul publicității, comunicării și organizării de evenimente, aducând idei inovative și adresând întrebări pertinente ce intrigă publicul. Pe lângă dezvoltarea sa profesională din domeniul psihologiei, Alexandra Irod este atât coach cât și trainer, iar în proiectele sale implementează cele mai noi descoperiri în ceea ce privește psihologia. Poate cel mai tânăr membru al podcastului, Dan Boabeș este omul din spatele ecranului. El se ocupă de asamblarea și montarea episoadelor cu suport vizual pe canalul de YouTube. Dana Boabeș colaborează îndeaproape cu Dan Boabeș în favoarea echipei din umbră, asigurându-se că editarea și montajul audio ridică standardele produsului creat.

Profesorii care își doresc implementarea acestui concept sunt ajutați de ghidul profesorului care este specializat pe fiecare categorie de vârstă, începând cu 9-10 ani (clasa a III-a) până la 22-23 ani (facultate). Totodată, acest ghid pune la dispoziție strategii de învățare și exerciții practice, iar fiecare material este axat pe câte un episod. De exemplu, pentru episodul despre Călărețul și Elefantul din capul nostru, puteți întreba elevii despre ce tehnici de restabilire a controlului au reținut, apoi puteți face un exercițiu de respirație profundă, la finalul căruia să întrebați cum se simt și când consideră ca se poate aplica această tehnică. Altă variantă de exercițiu poate fi prezentarea pozei cu iluzia Muller-Lyer, urmată de întrebarea: Care dintre cele trei segmente e mai lung? Iar ultimul pas este verificarea lungimilor. Fiecare curs va începe cu ascultarea podcastului, urmând exercițiul, apoi se va face dezbatere pe concluzii, teme de reflecție, de exemplu: „Cum îți poți antrena călărețul să rămână prezent în situații în care simți că-ți pierzi controlul?” sau: „Poate funcționa elefantul fără călăreț și invers?” iar la final pot fi propuse câteva cărți pe subiectul discutat.

Poate pentru mulți profesori această abordare pe subiectul dezvoltare personală și cunoaștere de sine, pare străin sau chiar inutil dar în ziua de azi copiii se luptă cu sentimente pe care nici ei nu le înțeleg iar acest proiect este menit să dezvolte diverse abilități ale elevilor și să-i ajute în conștientizarea propriilor sentimente și gânduri. Toate episoadele și cu siguranță toate discuțiile libere cu profesorul vor avea rezultate fantastice pentru toți elevii.

Dacă vrei să aduci Neuroștiința la clasă trebuie să intri pe pagina proiectului: neuroștiințalaclasa.ro  și să completezi un formular.

Categorii:
Articolul precedent
Articolul următor

Ultimele articole

Mai multe din aceeași categorie
Related

Marisa Peer, întâlnire cu cititorii români la Muzeul Național al Literaturii Române

Marisa Peer, renumita scriitoare și psihoterapeută britanică, se întâlnește...

„Susțin un Copil”, școală de vară pentru copii ce provin din medii defavorizate

La inițiativa psihologului Nicoleta Leordean, CEO al Centrului Medical...

Soluții noi propuse de OFA UGIR pentru evoluția educației din România

Într-o societate în care tema educației este abordată frecvent,...