fbpx

Și totuși chirie?

Data publicării:

Firmele care au spații închiriate în centrele comerciale sunt sfătuite să își negocieze independent condițiile contractuale cu proprietarii sau administratorii centrelor. Precizările vin după ce mai multe companii au anunțat că nu își deschid magazinele din mall-uri din cauza chiriei. Coordonarea comportamentului pe piață sau a prețurilor poate fi sancţionată din perspectiva regulilor de concurenţă naţionale și europene, transmite Consiliul Concurenței. Acesta recomandă firmelor care au spații închiriate în centrele comerciale să-și negocieze independent condițiile contractuale cu proprietarii ori cu administratorii centrelor. Firmele mici, care au fost afectate de criza generată de epidemia de coronavirus, pot apela la un mediator, la asociație sau la un alt terț pentru a le reprezenta interesele în relația cu proprietarii sau administratorii centrelor comerciale, dar trebuie să respecte regulile de concurență.
Companiile mici care au fost închise și care au înregistrat pierderi în această perioadă pot fi reprezentate de un intermediar, astfel încât concurenții să nu facă schimb de informații sensibile, cum sunt prețurile, politica comercială. În același timp, recomandăm firmelor să ne consulte cu privire la compatibilitatea inițiativelor lor cu legislația în domeniul concurenței”, a declarat Bogdan Chirițoiu, președintele Consiliului Concurenței. Reamintim că mai multe companii au anunțat că nu își vor redeschide magazinele din centrele comerciale care au continuat să solicite plata integrală a chiriei pentru ultimele luni, în condiţiile în care activitatea retailerilor a fost oprită.

Categorii:

Ultimele articole

Mai multe din aceeași categorie
Related

Situația IMM-urilor, în contextul stagnării PIB în trimestrul III 2024

În urma datelor publicate de INS*, IMM ROMÂNIA subliniază...

IMM ROMÂNIA: Creșterea taxării și impozitării este un atac asupra antreprenoriatului românesc și întreprinderilor mici și mijlocii

Reducerea pragului de impozitare pentru microîntreprinderi și creșterea impozitului...

Studiu Reveal Marketing Research: 27% dintre români sunt pesimiști în privința anului 2025, procentul fiind în creștere cu 8% comparativ cu anul trecut

Cel mai recent studiu realizat de Reveal Marketing Research și-a propus...

Pași esențiali pentru deschidere firmă online în România

Înființarea unei firme online în România a devenit un proces...