România, din nou la coadă

  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  

România ocupă unul dintre ultimele locuri ale clasamentului european în ceea ce privește digitalizarea, în condițiile în care sărăcia este de două ori mai mari la sate față de orașe, iar o asociație face apel pentru educație.
Fundaţia WORLD VISION ROMANIA a început, luni, o campanie de strângere de fonduri pentru a pregăti şcolile, elevii şi profesorii din mediul rural pentru redeschiderea şcolilor în toamnă.
Aproximativ 6.000 de copiii şi 100 de profesori din 80 de comunităţi nevoiaşe de la sate ar putea primi infrastructură digitală şi 27 de şcoli şi grădiniţe ar putea fi modernizate.
Campania World Vision România vine la sfârşitul unui an şcolar marcat de pandemie, în care şcolile din mediul rural sunt complet nepregătite pentru toamnă, starea lor fiind una critică: clădiri, spații de învățare și spații sanitare neadecvate, infrastructură digitală precară, lipsă de dotări şi materiale didactice moderne.
32% dintre copiii înscriși în învățământul preuniversitar din România nu au acces individual la un dispozitiv dedicat funcțional 
Cifrele arată clar că decalajul dintre școlile de la sat și cele de oraș rămâne unul profund. Sărăcia și excluziunea socială sunt de două ori mai mari la sate față de orașe. Echipamentele digitale existente sunt insuficiente în școli, iar România ocupă unul dintre ultimele locuri ale clasamentului european în ceea ce privește digitalizarea. 
Conform datelor din Raportul de bunăstare a copilului din mediul rural (World Vision Românnia, 2018), 62% dintre gospodăriile de la sat aveau conexiune la internet, iar 58%, aveau computer sau laptop. 96% dintre respondenți afirmau că au telefon mobil, însă nu este neapărat vorba despre smartphone-uri.
32% dintre copiii înscriși în învățământul preuniversitar din România nu au acces individual la un dispozitiv dedicat funcțional (ex. laptop, tabletă, desktop) pentru școală (IRES, 2020).
Conform datelor oficiale, 1.200 de şcoli nu aveau toalete corespunzătoare la sfârşitul anului 2019. Conform unei anchete realizată de echipa Băncii Mondiale, în colaborare cu Ministerul Educației Naționale, în 2018, 20% dintre unitațile școlare nu aveau autorizație sanitară de funcționare sau erau în curs de autorizare, 1 din 6 școli din România nu avea acces la o sursă autorizată de alimentare cu apă, școli concentrate în general în zone rurale, iar 42% dintre clădirile în care funcționează școli sunt amplasate în zone cu risc seismic ridicat, iar aproximativ 30% dintre aceste clădiri au fost construite înainte de 1963. 
În 2018, una din șase școli din România nu avea acces la o sursă autorizată de alimentare cu apă.
Conform aceleiaşi anchete, 2.197 de școli din România, în care studiază un număr total de 228.420 de elevi nu au sisteme centralizate de încălzire, peste 25% din școlile din România, cu precădere cele din zonele rurale, utilizează sobele ca principală sursă de încălzire, iar 72% dintre școlile care se încălzesc cu sobe sunt amplasate în zonele rurale, în special în zona Moldovei.
Cu siguranţă această perioada a pus sistemul de educaţie din România în lumina reflectoarelor, iar toate lipsurile s-au văzut clar. Însă toţi copiii merită să aibă acces la educaţie şi doar împreună cu donatorii noştri putem face şcoala de la ţară din România un loc unde copiii să poată să continue să înveţe. Singuri putem face puţin, dar împreună putem face atât de mult! Aceasta este deviza noastră, mai ales în acest an în care sărbătorim 30 de ani de prezenţă în România şi am ales să marcăm momentul prin celebrarea #EroilorNestiuti ai World Vision: donatori individuali sau corporate, profesori, psihologi, asistenți sociali şi mulţi alţii. De 30 de ani, aceşti #EroiNestiuti au ajutat peste 560.000 de copii și adulți din 500 de comunități rurale. Şi sperăm ca din ce în ce mai multe persoane să se alăture şi acestei campanii, să devină eroul copiilor care au nevoie şi împreună să putem să le facem cel mai de preţ dar: educaţia!”, a declarat Mihaela Nabăr, director executiv al World Vision România.

Comments are closed.