Preşedintele USR, Cătălin Drulă, îi lansează o provocare premierului PSD, Marcel Ciolacu, privind implementarea măsurilor de siguranță rutieră.
Cătălin Drulă, fost ministru al Transporturilor, propune câteva măsuri urgente pentru siguranţă rutieră, afirmând totodată că, toate aceste soluţii depind de majoritatea politică condusă de Marcel Ciolacu.
„ 1. PNRR. Am prevăzut montarea a 1000 de radare fixe + achiziţionarea a 300 de radare mobile şi 500 de camere video. Proiectul bate pasul pe loc. Sunt 367 milioane de euro disponibili pentru proiecte de siguranţă rutieră şi control.
2. Oprirea încercărilor de slăbire a legislaţiei rutiere în parlament. OG 1/2022 este încă în proces de masacrare cu portiţe pentru şmecheri. Ultima dată am avut o discuţie pe ton apăsat cu Lucian Bode pe holul parlamentului filmată de televiziuni şi au dat înapoi. Recent, a trecut din nou cu modificări toxice la Comisia de Industrii.
3. Adoptarea legii iniţiate de colegii mei care permite Poliţiei să dea amenzi pe baza înregistrărilor video realizate de camerele de bord. Aşteaptă încă punct de vedere de la MAI, le-am scris lui Lucian Bode în primăvară şi în iunie lui Cătălin Predoiu, dar nu am primit niciun răspuns. Numeroase comportamente deviante la volan cu potenţial ucigaş sunt surprinse de camere video private, dar în prezent Poliţia nu poate da amenzi pe baza acestor probe.
4. Reintroducerea inspecţiei de siguranţă rutieră pentru toate categoriile de drumuri. În 2017 a fost scoasă pentru străzile de categoria I şi II, iar în 2022 a fost scoasă şi pentru drumuri judeţene.
5. Oprirea proiectelor ucigaşe (dar percepute de politicieni ca populare) de lărgire a drumurilor naţionale prin localităţi şi înlocuirea cu soluţii moderne de sec. 21. Spre exemplu, DN71 Bâldana-Târgovişte dublare prin localităţi în loc de drumul nou expres în afara localităţilor pe care îl pornisem în 2021.
6. Proiectare a străzilor cu siguranţa rutieră în minte, nu pentru a maximiza viteza autovehiculelor. Strada trebuie să protejeze din proiectare utilizatorii vulnerabili, pietonii, cicliştii. Măsuri de calmare a traficului, treceri de pietoni supraînălţate, bumpere pentru reducerea vitezei, semafoare cu buton la toate trecerile de pietoni peste mai mult de 2 benzi de circulaţie, suprailuminare, pinteni de protecţie ai colţurilor de străzi.
7. Pentru lung parcurs, soluţia este cea pentru care mă lupt de mai bine de 10 ani: o reţea de drumuri moderne (autostrăzi, drumuri expres). Ne apropiem în sfârşit de 1000 km de drumuri rapide. E nevoie de minim 2000 ca să ajungem într-o zonă de semi-decenţă pentru acoperirea României.”, se arată în propunerea lansată de Cătălin Drulă.