Hai, că se vede metroul!

Data publicării:

Pe traseul Magistralei M5 Drumul Taberei – Eroilor, au început testele tehnologice și dinamice cu primele trenuri de metrou, prima garnitură de tren circulând pe noua linie încă de duminică. Luni, pe noua magistrală, autoritățile în frunte cu ministrul Transporturilor și premierul Orban au vizitat proiectul. Termenul de 30 iunie 2020 pentru punerea în folosință a metroului nu va fi respectat, au anunțat luni autoritățile care au vizitat șantierul, principalul motiv fiind o serie de probleme la o centrală de ventilație și o stație de pompare a apei.
Am asistat la un moment istoric: primul tronson de metrou construit de la început în România după 1989 pe care a circulat o garnitură de tren. Lucrările la Magistrala M5 sunt de-a dreptul spectaculoase, atât prin arhitectura deosebită, cât și prin tehnologia de ultimă generație folosită. Sistemele de automatizare și siguranță sunt de ultimă generație”, a declarat ministrul Transporturilor, Lucian Bode.
Lucrările la M5 – cele zece stații cu 46 de accesuri, de cei 7 km de linie între Râul Doamnei și Eroilor 2 – au avut o traiectorie foarte complicată. În 2011 s-a semnat contractul, iar în intervalul 2013 – 2015 susținerea financiară a lipsit cu desăvârșire. În 2017 conform contractului ar fi trebuit recepționat acest tronson. În 2019 guvernul dinaintea noastră a dat asigurări că până în decembrie tronsonul poate fi recepționat. Iată că suntem în iunie 2020 și constatăm că structurile și finisajele pentru M5 sunt finalizate. Din păcate termenul asumat neforțat de către antreprenorul, consultant și beneficiar – darea în folosință pentru călători pentru 30 iunie 2020 nu poate fi respectat. Din acest motiv vreau să-mi cer scuze public în numele celor 17 miniștri ai Transporturilor și opt directori generali ai Metrorex care au condus din 2011 și până în prezent”, a mai spus Bode.

Categorii:
Articolul precedent
Articolul următor

Ultimele articole

Mai multe din aceeași categorie
Related

Aderarea României la zona euro: cât de aproape suntem de moneda unică?

Aderarea României la euro rămâne un obiectiv strategic, dar...

Reparația planșeului din Piața Unirii – începutul unei noi etape în infrastructura Bucureștiului

Reparația planșeului din Piața Unirii a devenit o prioritate...

Bucureștiul, sufocat de mașini: criza parcărilor se adâncește pe zi ce trece

Capitala României se confruntă cu una dintre cele mai...

Prețuri uriașe la alimente în România – ce se întâmplă cu banii noștri?

Românii resimt din plin efectele inflației la raft. În...