fbpx

Ratele creditelor, amânate până pe 30 martie 2021

Data publicării:

Conform reprezentanților Centrului de Soluţionare Alternativă a Litigiilor în domeniul Banca, amânarea ratelelor creditelor contractate este posibilă până la data de 30 martie 2021.

„Pe fondul crizei sanitare generate de pandemia de Covid-19, Guvernul, venind în întâmpinarea nevoilor consumatorilor, a decis emiterea a două ordonanţe în 2020 (OUG nr.37 şi OUG nr.227), prin care devine posibilă amânarea ratelor datorate băncilor şi IFN-urilor de consumatorii afectaţi prin diminuarea veniturilor. Aproximativ 560.000 de debitori au beneficiat până acum de moratorii legislative şi private, adică 14,7% din totalul creditelor acordate de sectorul bancar. Deoarece amânarea plăţii ratelor produce o serie de consecinţe, care pot avea şi valenţe negative pentru consumatori, Centrul de Soluţionare Alternativă a Litigiilor în domeniul Bancar (CSALB) le transmite acestora o serie de recomandări: decizia amânării ratelor trebuie luată după o informare riguroasă; ratele din perioada de amânare nu se şterg şi nici măcar nu sunt „îngheţate”, ci vor fi adăugate la efortul de plată după expirarea acestei perioade de amânare. Potrivit calculelor comparatorului bancar FinZoom.ro, ratele pentru creditele ipotecare vor fi cu până la 13 procente mai mari, iar cele pentru creditele de nevoi personale vor creşte cu aproximativ 6%”, arată comunicatul CSALB.

Consumatorul care solicită amânarea ratelor trebuie să îndeplinească o serie de condiţii. Mai exact: să nu aibă restanţe la plata creditului; să depună o cerere la bancă până pe data de 15 martie 2021; să facă dovada diminuării veniturilor ca urmare a pandemiei şi, foarte important, amânarea ratelor să nu depăşească 9 luni cumulate în anii 2020 şi 2021.

„Este evident că existenţa moratoriilor legale şi/sau convenţionale reprezintă un avantaj pentru consumatorii care au fost constrânşi să apeleze la această variantă fie de pierderea locului de muncă, fie de scăderea veniturilor. Înregistrăm deja cereri în care unii consumatori sunt nemulţumiţi de modul în care este calculată dobânda la credit, după amânarea ratelor. În acest context, facem un apel pentru ca ei să ia deciziile în deplină cunoştinţă de cauză, tocmai pentru a nu da naştere unor litigii ulterioare. Amânarea la plată nu presupune ştergerea ratelor din scadenţarul pe care l-au agreat împreună cu banca şi nici îngheţarea plăţii acestora, deoarece după expirarea termenului de 9 luni se adaugă costuri noi. Amânarea la plată reprezintă doar un paleativ, o rezolvare parţială a problemelor consumatorilor. Însă, în cadrul CSALB consumatorii îşi pot rezolva problemele pentru toată perioada de rambursare a creditului. În plus, procesul de soluţionare alternativă este complet gratuit pentru consumatori”, a declarat, Alexandru Păunescu, preşedintele Colegiului de Coordonare al CSALB.

Centrul de Soluţionare Alternativă a Litigiilor în domeniul Bancar (CSALB), este înfiinţată ca urmare a unei Directive europene şi intermediază gratuit şi în mai puţin de trei luni negocierea dintre consumatori şi bănci sau IFN-uri pentru contractele aflate în derulare, colaborează cu 19 conciliatori, dintre cei mai buni specialişti în Drept, cu expertiză în domeniul financiar-bancar.

Categorii:

Ultimele articole

Mai multe din aceeași categorie
Related

Viitorul producției agroalimentare va fi discutat pe 24 aprilie la Iași

Consulatul Regatului Țărilor de Jos de la Iași, în parteneriat cu...

Gala Națională a Antreprenoriatului Feminin OFA UGIR a premiat excelența pe 1 martie

Cu ocazia intrării în cel de-al V-lea an de...

Microbuze electrice pentru transportul elevilor

În cadrul unei conferinţe de presă, Ministrul mediului, apelor...

131 de spitale vor fi dotate cu sistem de telemedicină pentru serviciul de urgenţă

Ministerul Sănătății a lansat licitaţia pentru achiziţia de soluţii...