Restart Romania

  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  

Povestea de promovare a turismului romanesc a inceput acum 10 ani de zile in momentul in care Daniel Rosca a efectuat o analiza SWOT a marcii de turism a Romaniei. “Povestea locurilor” este un proiect non-profit sustinut de companii romanesti, in principal din clientii agentiei de marketing strategic B2B Strategy unde isi desfasoara activitatea domnul Rosca. Nu a colaborat cu statul roman in privinta turismului decat indirect in strategia de dezvoltare a judetelor Neamt si Hunedoara.
Elementele de identificare in acea analiza SWOT au fost extrem de interesante si la inceput a fost o simpla provocare de pozitionare si branding. Provocarea a finalizat-o prin conceptul Old Europe- concept prezentat la cele mai mari targuri de turism din lume in anul 2016, World Travel Market Londra si IMEX USA Las Vegas. Conceptul apartine agentiei B2B si a fost dezvoltat in colaborare cu cea mai mare agentie de turism din vestul Romaniei -ULTRAMARIN. Agentia de turism sustine costurile prezentarii la respectivele targuri, iar agentia B2B Strategy sustine costurile de dezvoltare a conceptului.
Eu reprezint un holding de companii, un mix de companii private si ONG-uri care se ocupa cu promovarea culturii si civilizatiei romanesti incepand de la B2B Strategy- agentia noastra de marketing strategic si continuand cu Neokoolt Piatra Neamt, Cultura si Civilizatia Cucuteni, Tracialand Bucuresti” declara domnul Rosca. „Colaboram cu mai multi fotografi si profit de ocazie sa le multumesc pentru suportul acordat acestui proiect nonprofit domnilor Mircea Bezergheanu, Alin Gavrila, Ovidiu Slatineanu, Klaus Pardos”.
Platforma de comunicare B2B a preluat AND-ul companiei de marketing. Nu se investeste efectiv in promovarea pe alte canale, ci in timpul direct acordarii dezvoltarii materialelor, restul promovarii fiind organice. In acesti aproximativ 10 ani de zile au fost investiti direct sau indirect peste 100.000 de euro in platforma si in acest moment se doreste o colaborare pentru a transforma portalul spre incoming/ platforma in limba engleza, investitia necesara fiind una semnificativa.
In spatele B2B Strategy se afla o intreaga echipa incepand cu lingvistul Mihai Vinereanu-autorul Dictionarului Explicativ al Limbii Romane vol. 1 si 2, continuand cu domnul Constantin Olariu Armin care se ocupa in cariera lui cu studiul preistoriei Romaniei. Cercetatorul roman Gabriel Gheorghe, Dumnezeu sa il odihneasca!, este alta resursa extrem de importanta a conceptului Old Europe.
O alta provocare a agentiei B2B a fost implementarea conceptului. A avut cateva interactiuni cu statul roman incepand de la ministrii de turism Dobre, Anca Paval Nedea, Maria Grapini si a realizat ca nu se poate intelege utilitatea Old Europe decat printr-un studiu de caz concret, implementandu-se proiectul de pozitionare. Asa a luat nastere povestea-locurilor.ro platforma de comunicare cu ajutorul careia am reusit sa ne facem cunoscuti.Prima provocare a acestei platforme a fost rezolvarea dilemei locului personal de nastere al domnului Rosca, a reputatiei Vaii Jiului, transferul de la industria grea-minerit, la industria usoara-turism. Asa a aparut conceptul Diamantul Negru al Romaniei -Valea Jiului-Valea Hiperboreei. Au fost scanate materiale privind legende si traditii din Tinutul Milenar al Momarlanilor. S-a extins conceptul Vaii Jiului spre tot judetul Hunedoara, locul de nastere al poporului roman nu atat din punct de vedere al stramosilor geti si al Sarmizegetusei, cat din privinta primei forme de scrieri din lume si a culturii Tudas- Vinca- Orastie, locul in care Zsofia Torma- prima femeie arheolog din Transilvania- a infiintat Muzeul Culturii, redenumit de comunisti in Muzeul de Etnografie Orastie.
Marco Melini, arheolog Italian, depre placutele descoperite la Tartaria:

Oasele ca si placutele sunt foarte vechi. Acum acest lucru este o certitudine. Este randul nostru sa gandim ca scrierea in Europa a inceput cu 2000 de ani inaintea scrierii sumeriene. In Romania avem o comoara imensa , dar ea nu apartine Romaniei ci intregii Europe”.
Traditia, obiceiurile, cultura, legenda si natura au devenit faina si drojdia necesare in procesul de dospire al strategiei de dezvoltare a judetului Hunedoara. Analizand datele tehnice din rapoartele de turism, s-a ajuns la concluzia ca judetul Hunedoara ar fi mort din punct de vedere turistic fara Valea Jiului. Se pastreaza oarecum traditia inca din vremea mineritului.
Inchei aceasta scurta prezentare cu invitatia de a vizita Valea Hiperboreei, Valea Jiului, uriasii de piatra din tinutul ancestral al momarlanilor. Va multumesc din suflet pentru timpul acordat.” spune zambind Daniel Rosca. „Sper sa va placa si povestea-locurilor.ro, copilul meu de suflet”.

2 Comments

  1. Pingback: Pe acoperișul lumii 💙💛❤ HYPERBOREA

  2. Pingback: Cassiopeia 🇷🇴 Tableta medalion de la Orăștie

Leave a Comment

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

*