fbpx

Cat de important este să înțelegem ce mâncăm

Data publicării:

Doctorul David Heber explică importanța unui stil de viață sănătos. Acesta promovează educația nutrițională pentru public dar și pentru comunitățile științifice.

Doctorul David Heber, președintele Institutului de Nutriție Herbalife, a studiat facultatea de medicină la Universitatea California din Los Angeles (UCLA), unde a întemeiat și condus Centrul pentru Nutriție Umană. Totodată, David Heber, în urma doctoratelor în medicină și psihologie, acesta s-a specializat în medicină internă, endocrinologie, metabolism și nutriție.

Înainte de a intra în subiectul despre micronutrienți, trebuie să înțelegem mai îndeaproape cum funcționează sistemul nostru imunitar.

Dr. Heber explică în articolele sale că sistemul imunitar înnăscut, cât și cel adaptiv nu există într-o singură parte a corpului, ci este un întreg mecanism de celule, molecule, țesuturi și organe care lucrează împreună pentru a proteja organismul de infecții. Cu toate acestea, în proporție de 70%, sistemul imunitar este localizat lângă intestine, care monitorizează cantitatea de mâncare și întrebuințarea acesteia în corp. De aceea este important să avem o dietă echilibrată în vitamine, minerale, nutrienți și un stil de viață sănătos. Când vorbim de stil de viață sănătos, nu ne referim numai la dietă, ci și la odihnă, sport, hidratare și mentalitate pozitivă.

În altă ordine de idei, cele mai cunoscute forme de micronutrienți sunt vitaminele și mineralele. De acestea avem nevoie într-o cantitate mai mică decât macronutrienți, adică proteine, carbohidrați și grăsimi. Dr. Heber ne face atenți asupra faptului că un complex de multivitamine sau multiminerale nu îmbunătățește problemele unei diete deficitare. Câteva exemple de vitamine pe care le putem obține din alimentație sunt:

  • Vitamina D- Aceasta ne păstrează sănătoși dinții, mușchii și oasele. Pe lângă expunerea la lumina Soarelui, vitamina D poate fi obținută din produse lactate slabe în grăsimi;
  • Vitamina K- Produce protombină, care ajută la coagularea sângelui și poate fi luată din salate, nuci și boabe de soia;
  • Vitamina B1- Oferă energie și ajută metabolismul. O găsim în carnea de vită, nuci, ovăz și ouă;
  • Vitamina B2- Ajută la arderea grăsimilor, carbohidraților, proteinelor și este esențială în energizarea organismului. Ouăle, legumele verzi, pâine și cereale sunt doar câteva variante de unde putem extrage această vitamină;
  • Vitamina B3- Ajută sistemul digestiv, nervos, pielea și poate fi găsită în piept de pui, curcan, ton și somon;
  • Vitamina B7- Este esențială în funcționarea normală a ficatului și creșterii numărului de celule. Aceasta poate fi găsită în nuci, alune, banane, somon, ciuperci, conopidă, avocado și lapte.

Pe lângă aceste vitamine, mineralele contribuie și ele la o bună funcționare a metabolismului. Calciu, magneziu, sodiu, fosfor și potasiu sunt minerale ce sunt depozitate în cantități mai mari în corpul nostru. Trebuie totuși avut grijă la cantitatea de sodiu din alimentele sărate pentru că, deși ajută la controlul tensiunii arteriale, la sistemului nervos și muscular, este recomandată o doză mult mai mică față de celelalte minerale.

Nu sunt de neglijat nici cantitățile de proteine, carbohidrați și grăsimi. Când ne referim la aportul de grăsimi, trebuie să înțelegem că peștele, nucile, uleiul de măsline și avocado sunt tipul de grăsimi sănătoase de care are nevoie corpul nostru. Carbohidrații și ei trebuie să fie luați din cereale, fructe, legume și nu din produse zaharoase. Proteinele animale sau vegetale contribuie la senzația de sațietate și totodată ajută la formarea enzimelor, hormonilor și țesutului muscular.

În concluzie, deși sunt foarte multe de zi despre cum și ce ar trebui să mâncăm pentru a ne întări sistemul imunitar, cel mai important este să conștientizăm fiecare aliment pe care îl consumăm și să ne informăm legat de beneficiile fiecăruia. Astfel, ne va fi mult mai ușor să combinăm alimente sănătoase și să ne preparăm mâncăruri gustoase și sănătoase. O alimentație sănătoasă trebuie să vină în sprijinul unui stil de viață sănătos și nu trebuie să neglijăm mesajele transmise de corpul nostru.

Ultimele articole

Mai multe din aceeași categorie
Related

Frumusețe fără secrete | Alexandra Putanu (Alejandra) | EP 6 | Tele7abc

Alexandra Putanu (Alejandra) vă aduce la Tele7abc emisiunea "Frumusețe...

Frumusețe fără secrete | Alexandra Putanu (Alejandra) | EP 4 | Tele7abc

În fiecare sâmbătă Alexandra Putanu (Alejandra) vă aduce la...

Torsul pisicii, mijloc de comunicare

Pisicile sunt mult mai mult decât nişte animale de...

A apărut sezonul 2 din serialul „Bridgerton”

De vineri 25 martie 2022, a început difuzarea sezonului...